مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 13:052023-02-19سياسي

نقش زنان در شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی بسیار پررنگ بوده است


بانوی مبارز نهضت انقلاب اسلامی گفت: زنان در تمام عرصه های انقلاب در کنار مردان حرکت و با حمایت خود از مردان در پیروزی و شکل گیری انقلاب سهم بسیار پررنگی را ایفا کردند.

- اقدس طالبیان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: از سال 1350 با مبارزان سراسر کشور ارتباط داشتم و تمام جزوات و اعلامیه ها را مطالعه می کردم و بعد آنها را از بین می بردم تا به دست ساواک نرسد، قبل از انقلاب به عنوان مسؤول در بسیاری از مدارس همدان مانند مدرسه راهنمایی بوعلی، ادب و شاه دخت فعالیت کرده ام.

وی مطرح کرد: مدرسه شاه دخت از مدارسی بود که از نظر بی حجابی و لباس بسیار بد بود اما بعد از مدتی با تشکیل کلاس ها شاهد تغییر پوشش دانش آموزان بودیم.

این بانوی مبارز یادآور شد: در آن روزها منزل بنده به یک پایگاه برای پخش اعلامیه ها و برگزاری جلسات سیاسی در مناسبت های مختلف مذهبی با شخصیت های انقلابی و مذهبی تبدیل شده بود.

طالبیان با بیان اینکه در جریان انقلاب جلسات متعددی را تشکیل می دادیم و به همراه خانم نیک سیرت که یکی زنان فعال انقلاب بود و چند تن از بانوان انقلابی برنامه راهپیمایی ها را برنامه ریزی می کردیم افزود: زمانی که معاون مدرسه بوعلی شدم، چندین سال هم در این مدرسه به همان صورت کار می کردم و از هر فرصتی برای روشن شدن ذهن بچه ها تلاش می کردم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش زنان در شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی بسیار پررنگ بوده است

نقش زنان در شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی بسیار پررنگ بوده است